Surse naturale de probiotice, utile în post Surse naturale de probiotice, utile în post
SURSE DE PROBIOTICE ÎN POST! Chiar dacă suntem în perioada postului, corpul are nevoie de sursa zilnică de probiotice, dar de unde o putem... Surse naturale de probiotice, utile în post

SURSE DE PROBIOTICE ÎN POST! Chiar dacă suntem în perioada postului, corpul are nevoie de sursa zilnică de probiotice, dar de unde o putem procura? Care sunt cele mai potrivite alimente ce ne ajută să îi oferim organismului o funcţionare optimă? SUPER-HRANA.RO a stat de vorbă cu specialistul în bucătăria vegană, Lavinia Frăsinescu, owner Little Tyke, pentru a afla care sunt cele mai bune surse de probiotice. Iată care sunt concluziile!

“Probioticele sunt acele bacterii care se găsesc în culturile fermentate adăugate, dar şi în alimentaţie. Ele pot ajuta sistemul digestiv, pot controla alergiile şi astmul, iar în general, probioticele ajută la buna funcţionare a sistemului imunitar. Sursele obişnuite de probiotice sunt iaurtul si alte lactate precum chefirul, alimente ce conţin culturi vii.

Pentru că veganii nu cosnumă deloc produse de origine animală, şi în cazul persoanelor care ţin post, vorbim de acelaşi tip de alimentaţie. În perioada postului Crăciunului alimentele de origine animală fiind strict interzise”, a mărturisit pentru SUPER-HRANA.RO Lavinia Frăsinescu.

Iată care sunt sursele vegetale de probiotice care trebuie consumate atât în meniul vegan, cât şi în perioada postului.

Produse de soia fermentate

Produsele fermentate de soia sunt fabricate prin combinarea culturilor de bacteri cu boabele de soia. Acestea au un conţinut ridicat nutriţional şi sunt indicate pentru consum tocmai pentru a oferi corpului probioticele necesare, puteţi include laptele şi iaurtul de soia, tofu, tamari ori miso.

Muraturi

Legumele murate sunt o sursă importantă de probiotice non-animală, datorită adaosului de culturi bacteriale, sare şi alte condimente. Puteţi consuma varză murată, castraveţi, gogonele, conopidă, orice legume murate care vă sunt pe plac.

Kombucha

Este un ceai negru sau verde fermentat de ciuperca numită Kombucha, o cultură de micro-organisme ce trăiesc în simbioză. Consumul de kombucha îmbunătăţeşte sistemul digestiv şi stimulează sistemul imunitar.

Ciocolata neagra

Ciocolata neagră este un furnizor important de probiotice şi care conţine o serie de antioxidanţi buni pentru sănătate. Consumul de ciocolată oferă energie organismului, însă este important să fiţi atenţi la mărcile existente pe piaţă, nu trebuie să consumaţi cicolată care conţine aditivi sau o concentraţie mare de masă de cacao.

Atunci când vă decideţi să introduceţi în alimentaţie aceste surse de probiotice, este indicat să consultaţi medicul nutriţionist pentru a discuta despre compatibilitatea lor împreună cu alte suplimente sau medicamente, dar şi despre posibilele alergii”, conchide specialistul nostru, Lavinia Frăsinescu, specialist în bucătăria vegană.

Citește și Beneficiile consumului de soia

Text: Camelia Diaconu