Profesioniştii francezi din HoReCa vor să reducă risipa cu ajutorul „doggy bag”-urilor Profesioniştii francezi din HoReCa vor să reducă risipa cu ajutorul „doggy bag”-urilor
Unul dintre cele mai importante sindicate din sectorul HoReCa din Franţa (Syndicat national des hôteliers, restaurateurs, cafetiers et traiteurs – Synhorcat) a anunţat recent... Profesioniştii francezi din HoReCa vor să reducă risipa cu ajutorul „doggy bag”-urilor

Unul dintre cele mai importante sindicate din sectorul HoReCa din Franţa (Syndicat national des hôteliers, restaurateurs, cafetiers et traiteurs – Synhorcat) a anunţat recent încheierea unui parteneriat cu societatea TakeAway pentru generalizarea utilizării doggy bag-urilor în Franţa, ca modalitate de luptă împotriva risipei alimentare, anunţă AFP.

Lansată în martie 2014, TakeAway este un start-up care propune clienţilor recipiente în care pot să-şi ducă acasă mâncarea pe care n-au putut s-o termine din farfurie în restaurante.

Asociindu-se cu această societate, sindicatul doreşte să „ofere o soluţie concretă miilor de profesionişti care vor să propună clientelei proprii o soluţie împotriva risipei, prin utilizarea unui doggy bag.”

Prin acest demers, Synhorcat vrea să le amintească proprietarilor din HoReCa faptul că responsabilităţile lor nu se opresc atunci când produsele lor ajung în faţa clienţilor şi doreşte să le risipească temerile că luarea acasă de către clienţi a resturilor ar fi împotriva reglementărilor în vigoare. Mai mult, sindicatul doreşte să răspundă astfel pactului „anti-gaspi”, prezentat de către guvernul francez în 2013, având ca scop limitarea la jumătate a risipei de alimente în Franţa până în anul 2025.

resturi

 

În martie, o altă importantă asociaţie din HoReCa franceză, Umih (Union des métiers et des industries de l’hôtellerie), anunţase o asociere cu acelaşi start-up.

„Risipa este problema noastră, a tuturor”, declara atunci Roland Héguy, preşedintele confederaţiei Umih. „Bucătarul nu trebuie să producă pentru a genera risipă, doggy bag-ul este un mijloc de luptă împotriva risipei, oferit clienţilor noştri.”

doggy bag resturi

 

În ceea ce priveşte promovarea doggy bag-urilor în România, singurul fapt demn de semnalat este acela că a existat, în 2011, o campanie susţinută de o multinaţională (şi) din domeniul alimentaţiei, intitulată „My Doggy Bag is a Goodie Bag”. Singurul rezultat concret a fost că respectiva campanie a primit un premiu la Romanian PR Award 2012, la secţiunea „comunicarea proiectelor de mediu” (Silver Award for Excellence).

 

foto: bragonline.org.uken.wikipedia.orgmilanoexpo2015.it