Miercurea ții post? Iată recomandări de la Chef Rafa Miercurea ții post? Iată recomandări de la Chef Rafa
SUPER-HRANA.RO continuă serialul cu sugestii de post zilnice. Astăzi, Chef Rafa ne oferă varianta nutritivă pentru o zi de miercuri de post.  În bucătăria arabească... Miercurea ții post? Iată recomandări de la Chef Rafa

SUPER-HRANA.RO continuă serialul cu sugestii de post zilnice. Astăzi, Chef Rafa ne oferă varianta nutritivă pentru o zi de miercuri de post. 

În bucătăria arabească se consumă foarte mult preparate culinare vegetariene, astfel devine mult mai simplu pentru o zi să gătim de post, cu temă orientală. Iată ce putem încerca, la sugestia lui Chef Rafa:

„Meniul zilei începe cu micul dejun care reprezintă cea mai importantă masă şi, dacă alegem să consumăm alimentele potrivite, vom avea o zi plină de energie. Puteţi începe ziua cu o pastă de hummus făcută din năut, pentru a-i diversifica gustul, puteţi adăuga verdeţuri, mango sau avocado, acestea îi oferă hummusului un plus de savoare, o culoare plăcută şi un gust extraordinar. Puteţi încerca şi falafel, ori mutabal umplut cu vinete şi dovlecel, este un preparat specific culturii arabe, în acest fel vă puteţi creea un aperitiv variat, care să vă ajute să vă săturați, fără a apela la cărnuri.

Ca gustări, eu recomand consumul de fructe în fiecare zi, iar dacă nu vă place să consumaţi fructe crude, puteţi prepara bruschete din fructe, faceţi o salată de fructe şi le consumaţi pe pâine toast.

Pentru prânz puteţi încerca o multitudine de supe creme cum ar fi: supa-cremă de linte, dovlecei, broccoli, supa franţuzească de ceapă, care are un gust senzaţional.

Chifteluţele vegetale sunt şi ele o alegere bună pentru un prânz săţios şi gustos, le puteţi consuma alături de o granitură din risotto de arpacaş, sau din bucătăria arăbească puteţi încerca un orez care se numeşte mudardara, este un orez cu linte verde. Puteţi consuma şi mai multe tipuri de piureuri, cum ar fi piure de mazăre sau de ţelină.

Ratatouille de legume este un preparat potrivit pentru masa de prânz, se poate face din vânătă, dovlecel şi ardei, cam astea ar fi principalele legume pentru acest preparat.  Umpleți vânăta cu legume, folosind legumele preferate, le coaceţi puţin la cuptor şi presărați deasupra un sos făcut din smântână vegetală.

Pentru cină, deoarece nu este recomandat să îngreunaţi digestia, este indicat să consumaţi doar alimente uşoare. Sunt o multitudine de salate pe care le puteţi consuma, precum salata tabbouleh. Aceasta conţine roşii, pătrunjel, ceapă roşie, rodie, ulei de măsline, suc de lămâie, mentă, sare şi piper după gust.

De asemenea, puteţi consuma salată verde cu roşii, castraveţi,  câteva frunze de mentă, suc de lămâie, salată de linte verde, sau de couscous combinată cu legume.

Recomandarea mea este ca pentru masa de seară să consumaţi doar alimente care să asigure organismului aportul necesar de vitamine şi minerale, fără a neglija valorile lor nutritive” a declarat Chef Rafa.

Citește și Cu ce înlocuim laptele în post

Text: Camelia Diaconu