Meniul unei zile de post recomandat de nutriţionistul Ruxandra Pleşea Meniul unei zile de post recomandat de nutriţionistul Ruxandra Pleşea
MENIU DE POST RECOMANDAT DE NUTRIȚIONIST! Dr. Ruxandra Pleşea, specialist în nutriție, a colaborat cu SUPER-HRANA.RO pentru realizarea meniului complet al unei zile de post.... Meniul unei zile de post recomandat de nutriţionistul Ruxandra Pleşea

MENIU DE POST RECOMANDAT DE NUTRIȚIONIST! Dr. Ruxandra Pleşea, specialist în nutriție, a colaborat cu SUPER-HRANA.RO pentru realizarea meniului complet al unei zile de post. Acesta este bogat în vitamine, minerale şi ceilalți nutrienţi de care organismul are nevoie.

“În zilele de post trebuie să ţinem foarte mult cont de sursele de proteine vegetale, dacă un post nu este ţinut în mod corespunzător, atunci poate reprezenta cel mai mare pericol pentru organism. Nu trebuie să ajungem să consumăm prea multe glucide rafinate şi să nu consumăm proteine, deoarece corpul are nevoie de sursa zilnică de proteine.

În primul rând este important să stabilim care sunt sursele de proteine vegetale. Cele mai importante sunt leguminoasele de orice fel, roşii, castraveţi, ardei, morcovi, ţelină, nucile şi seminţele. Aceste leguminoase trebuie să le avem introduse în alimentaţie de două, trei ori pe zi. Ca şi meniu de post pentru întreaga zi, putem să construim chiar pornind de la aceste alimente”, a mărturisit Ruxandra Pleşea pentru SUPER-HRANA.RO.

Pentru micul dejun puteţi să apelaţi la alimente pe care de obicei nu le consumaţi, în felul acesta variaţi dieta. Puteţi prepara o budincă din mei, cu nuci, fructe uscate, mărar şi puţină scorţisoară. Este o masă săţioasă şi în mod cert până la ora prânzului nu veţi avea nevoie nici de gustare.

În cazul în care vă doriţi o gustare, fructele sunt alegerea potrivită, mai ales că au apărut şi fructele sezonului, ne putem gândi la pere, mere, gutui.

La prânz este important să vă preparaţi o masă pe bază de leguminoase pentru că este vorba despre proteine, iar leguminoasele fiind alimente complexe, au şi glucide lente şi fibre, ceea ce le face să fie extraordinar de valoroase. Puteţi consuma o mâncare de linte cu legume, sau o mâncare de năut cu legume, supă cremă de fasole, orice mâncare care are în compoziţie leguminoase. Aceste preparate le puteţi consuma alături de o salată din legume proaspete, acum iarna este indicată salata de varză sau de sfeclă cu hrean murat, alimentele murate fiind surse de probiotice.

Peste câteva ore, poate urma o gustare cu fructe, eventual alături de seminţe şi nuci româneşti pentru a spori cantitatea de proteine.

Seara, cina este recomandată să fie consumată cu trei ore înainte de culcare. Această masă trebuie să fie una uşoară pentru a nu îngreuna digestia, puteţi consuma un pate de năut, acel hummus, alături de pâine integrală sau o varietate de salate, puteţi încerca salată de rucola cu andive şi alte legume proaspete. De asemenea, o masă potrivită pentru seară este o mâncare gătită din legume, ghiveci de legume, sau mâncare de ciuperci cu salată verde şi germeni, aceştia sunt o sursă de vitamine în perioada rece”, conchide specialistul în nutriţie Ruxandra Pleşea.

Citește și Alimentele de post sunt mai scumpe!

Text: Camelia Diaconu