Dieta pentru început de an. Ce este indicat să consumaţi pentru a echilibra excesul făcut de sărbători Dieta pentru început de an. Ce este indicat să consumaţi pentru a echilibra excesul făcut de sărbători
Perioada imediat următoare după sărbători este perioada în care trebuie să ne echilibrăm stilul de viaţă printr-o alimentaţie corespunzătoare. Dacă până acum am făcut... Dieta pentru început de an. Ce este indicat să consumaţi pentru a echilibra excesul făcut de sărbători

Perioada imediat următoare după sărbători este perioada în care trebuie să ne echilibrăm stilul de viaţă printr-o alimentaţie corespunzătoare. Dacă până acum am făcut excese alimentare, de acum înainte, dietele personalizate sunt cele care fac diferenţa pentru o viaţă sănătoasă. Echipa SUPER-HRANA.RO a stat de vorbă cu nutriţionistul Ruxandra Pleşea şi vă dezvăluie care sunt alimentele preferate de început de an, dar şi care este dieta potrivită.

“Pentru că se presupune că în perioada sărbătorilor am făcut exces de produse animale, prin toate preparatele de carne de porc pe care le-am consumat, la început de an este recomandată o detoxifiere a organismului printr-un consum regulat de legume şi preparate sănătoase.

Într-adevăr, în perioada de iarnă, atunci când este frig afară, alimentaţia ce include proteină animală este potrivită, avem nevoie de aceste produse încluse în meniul nostru pentru a putea face faţă frigului de afară.

În prima parte a anului, eu recomand un aport de proteine vegetale, în felul acesta, aţi echilibra prin 50% proteine aninale şi 50% proteine vegetale. De două sau trei ori pe săptămână, în loc de carne, brânză, lapte, ar trebui să consumaţi leguminoase la masă şi să reveniţi la felurile cu fasole, linte, mâncăruri cu năut, mai multe seminţe, nuci, oleaginoase. Prin această alimentaţie reusiţi să scădeţi aportul de proteine animale, proteine grele pentru  organism.

La fiecare masă încercaţi să adăugaţi legume, indiferent de modul de preparare pe care alegeţi să îl folosiţi. Legume la grătar, legume înăbuşite la abur, legume fierte, salată de legume, salată verde. Le puteţi folosi atât ca şi garnitură, dar şi  ca fel principal la ora prânzului sau cină.

Pentru început de an, pentru o dietă cât mai echilibrată, recomand să reduceţi şi cantitatea de zahăr din alimentaţie, orice conţine zahăr adăugat. În perioada sărbătorilor, cu siguranţă s-a făcut exces si la dulciuri, iar pentru a echilibra acest exces, este indicat să staţi departe de zahăr, prăjituri sau alte preparate ce conţin mult zahăr”, a mărturisit pentru SUPER-HRANA.RO Ruxandra Pleşea, nutriţionist.

„În această perioadă de început de an, vedetele dietelor ar trebui să fie legumele specifice anotimpului. Deşi anotimpul este rece, în pieţe se găsesc foarte multe legume de calitate ale sezonului, sfecla roşie, ridichia neagră, germenii care sunt deosebiţi de hrănitori şi conţin şi vitamine.

Pentru că ne mişcăm uşor către primăvară, nevoile se schimbă şi scade nevoia de grăsime şi produse animale”, conchide specialistul în nutriţie, Ruxandra Pleşea.

Text: Camelia Diaconu