Ce mai mâncăm astăzi de POST? Iată recomandările primite de la ACTRIȚA NOURIA NOURI Ce mai mâncăm astăzi de POST? Iată recomandările primite de la ACTRIȚA NOURIA NOURI
Mai sunt câteva zile până la Crăciun, dar încă ne lovim de restricţii alimentare pentru că postul este în plină desfăşurare. Şi pentru că... Ce mai mâncăm astăzi de POST? Iată recomandările primite de la ACTRIȚA NOURIA NOURI

Mai sunt câteva zile până la Crăciun, dar încă ne lovim de restricţii alimentare pentru că postul este în plină desfăşurare. Şi pentru că uneori nu ştiţi ce să mai mâncaţi sau nu aveţi întotdeauna inspiraţie, echipa SUPER-HRANA.RO a stat de vorbă cu actrița Nouria Nouri şi vă prezintă meniul pe care îl puteţi consuma într-o zi de post, la recomandarea ei.

Eu nu ţin post, dar asta nu înseamnă că nu există perioade în viaţa mea în care renunţ să mănânc mezeluri, ouă ori lapte. Când hotărăsc să-mi ajut organismul consumând alimente sănătoase şi săţioase, la micul dejun prefer hummus-ul, de exemplu. Pe o felie de pâine integrală prăjită pun o linguriţă de hummus făcut chiar în casă. Pentru pasta de hummus am nevoie de o conservă cu boabe de năut fierte, usturoi, zeamă de lămâie, ulei de măsline mixate in robotul de bucatarie, rezultatul este un deliciu.
Tot pentru micul dejun vă recomand,omleta din tofu cu ceapă şi ardei. Prefer brânza de soia afumată fiindcă are un gust mai bun şi pentru că are un conţinut ridicat de proteine. Tocmai de aceea, mă ridic de la masă mulţumită şi fără senzaţie de foame.

Pentru masa de prânz, fiindcă am o preferinţă aparte pentru preparatele arăbeşti, atunci când încep de bună voie detoxifierea organismului, la prânz aleg să mănânc chifteluţe libaneze din năut, pe post de aperitiv. Ciorbele nu sunt chiar preferatele mele, aşa că trec direct la felul doi şi optez pentru mâncarea de mazăre care, trebuie să recunosc că nu are farmec fără o mămăliguţă tradiţională românească. Mazărea este atât de sănătoasă pentru organism, conţine acid folic, vitamina A, vitamina B6, vitamina C, vitamina K, fibre, calciu, fier, fosfor, magneziu, cupru, zinc,  încât este indicat să o mâncăm des şi chiar şi atunci când vrem să slăbim puţin. Are puţine calorii şi conţinut redus de grăsimi.

De obicei, evit gustările fiindcă am senzaţia că îmi micşorează apetitul pentru masa ce urmează, dar dacă simt că organismul chiar are nevoie, mă las ispitită cu placere de o salată de vinete cu ardei copt.

Cina, după cum ştim, e indicat să fie formată din produse cât mai uşoare pentru digestie, consumate cu câteva ore înainte de mersul la somn. Aşa că, pe la 7 seara, nu mai târziu, fac nişte paste cu sos de roşii şi măsline şi mă bucur atât de gustul lor delicios, cât şi de faptul că se prepară aşa de uşor. După o zi obositoare, gătitul nu e chiar o activitate relaxanta pentru mine şi tocmai de aceea, la cină prefer mâncărurile care se fac rapid. Orezul la punguţă, de exemplu, peste care adaug nişte roşii şi busuioc, este o opţiune perfectă în cazul în care abia aştept să mă întind în pat şi să citesc, în detrimentul gătitului”, a mărturisit pentru SUPER-HRANA.RO, actrița Nouria Nouri.

Citește și Sonia Ionescu ține post în fiecare miercuri

Text: Camelia Diaconu