5 adevăruri generale pe care toți nutriționiștii le agreează 5 adevăruri generale pe care toți nutriționiștii le agreează
Respectarea unui stil de viaţă sănătos implică un efort suplimentar, mai ales că de multe ori nu ştim care este provenienţa alimentelor pe care... 5 adevăruri generale pe care toți nutriționiștii le agreează

Respectarea unui stil de viaţă sănătos implică un efort suplimentar, mai ales că de multe ori nu ştim care este provenienţa alimentelor pe care le consumăm. Ce implică mâncatul sănătos? Există o dietă perfectă? Dar alimente perfecte? Pentru a descoperi care sunt lucrurile pe care orice nutritionist le agreează, echipa SUPER-HRANA.RO a stat de vorbă cu nutriţionistul Ruxandra Pleşea şi vă prezintă concluziile.

Legumele sunt sănătoase – chiar dacă anumite persoane consideră că trebuie să mănânce legume doar dacă sunt bune la gust, eficienţa acestora este dovedită, iar legumele ar trebuie să fie incluse în meniul zilnic. Sunt importante pentru sănătatea organismului şi ar trebui să reprezinte jumătate din alimentaţia zilnică a omului, fără alte negocieri. Bineînţeles, nu este nevoie să fie consumate în exces, nu putem defavoriza anumite grupe alimentare de care organismul are nevoie.
Hidratarea este esenţială – şi în acest caz, multe persoane sunt de părere că nu trebuie să bea apă dacă nu le este sete, sau că organismul nu are nevoie de un consum de doi litri de lichide pe zi. Dacă înmulţiţi 35 de ml cu greutatea corpului, veţi descoperi că rezultă mai mult sau mai puţin aceeaşi cantitate, în jur de doi litri, asta înseamnă că aceasta este necesitatea corpului.
Zahărul este considerat un dezastru pentru organism – nu doar pentru că îngraşă, dar are un efect pro inflamator care dăunează în general pentru activitatea fiecărei celule din organism. Acesta promovează, în timp, o inflamaţie cronică ce duce la foarte multe boli crrnice cu care vă puteţi confrunta.
Carbohidraţii rafinaţi sunt răi – consumul acestora are acelaşi efect destabilizant pentru glicemie ca şi zahărul, într-o formă mai mică într-adevăr, dar sunt la fel de nocivi. Aceşti carbohidraţi răi se înlocuiesc cu carbohidraţii lenţi din cereale integrale şi din leguminoase. Într-o mica măsură orice om se va întâlni cu carbohidraţi rafinaţi, o felie de pâine albă sau orez alb din când în când nu fac rău, dar dacă vorbim de obiceiurile practicate în fiecare zi şi la fiecare masă, în timp, îşi arată efectele negative.
Soarele este cea mai bună metodă de a obţine vitamina D – o mică parte este asigurată şi din alimentele grase precum peşte gras, lactate grase sau ouă. Fiecare dintre noi poate avea un deficit de vitamina D, acesta fiind foarte larg răspândit. Dacă obişnuiţi să lucraţi zi de zi într-un birou acolo unde nu luaţi contact cu razele soarelui, sunteţi predispuşi să fiţi lipsiţi de vitamina D. Este recomandată o expunere controlată la soare, puţin în fiecare zi, indiferent de anotimp”, a mărturisit pentru SUPER-HRANA.RO, Ruxandra Pleşea, specialist în nutriţie.
Există dieta perfecta?
Dieta perfectă este cu siguranţă dieta personalizată. Aceasta ţine cont de unicitatea fiecărui individ, de profilul său genetic sau metabolic, de gusturile fiecăruia, de tipul de activitate fizică, de perioadele fiziologice sau patologice prin care trece.
Dacă vorbim de dieta perfecta, în primul rând trebuie să ne întrebăm dacă există alimente perfecte. Nu ne putem raporta la alimentul ideal dacă avem pe piaţă alimente imperfecte. Din păcate, acest lucru nu îl putem controla noi, în acest moment nu există infrastructură în România pentru a detecta cantitatea de pesticide din legumele şi fructele româneşti. Îmi doresc să existe pe viitor reglementări mai bune ce pot controla provenienţa produselor alimentare româneşti”, a închieiat declaraţia dr. Ruxandra Pleşea.

Citește și Covrigi și merdenele? Iată de ce trebuie să le reduceți
Text: Camelia Diaconu